7 lutego 2012

***


http://www.youtube.com/watch?v=0V4as0sYEhs&feature=related


"Mimika – ruchy mięśni twarzy, wyrażające myśli, emocje, przeżycia, nastroje, a także postawy wobec innych ludzi oraz bieżące komentarze do toczącej się komunikacji (szerzej zobacz: komunikacja niewerbalna). W teatrze towarzyszy wypowiadanym słowom jako środek gry aktorskiej. W pantomimie jest najważniejszym obok ruchu środkiem wyrazu....

Polski dramaturg Wojciech Bogusławski w książce Mimika wydanej w 1812 roku uważa, że Mimika jest sztuką naśladowania, przyjemnością i prawdą wszelkich poruszeń ciała ludzkiego wyobrażających rozliczne uczucia i namiętności na duszę jego działające."

[http://pl.wikipedia.org/wiki/Mimika]


5 komentarzy:

  1. Wspaniały portret. Gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  2. Troszke boje sie tej twarzy. Ogladalam takze Twoje inne zdjecia i bardzo mi sie podobaja - podkreslone pieknymi tekstami. Mam ten sam bol co i Ty -tez nie interesuja mnie zdjecia perfekcyjne technicznie. Cieple pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnam może powiedzieć, że żałuje iż ta twarz wywołuje strach u niektórych, ale mnie to akurat bardzo cieszy. To bardzo miło słyszeć, że mój obrazek wywołuje jakieś emocje. Czasami prawda bywa straszna, często strach bywa nie bez przyczyny, a w efekcie odczuwanego strachu coś "wychodzi na dobre"... Dziękuję za odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Spojrzałem w dziurkę od klucza do przeszłości, zobaczyłem spojrzenie z tamtej drugiej strony... też znieruchomiałem... tamte oczy czytały... czytały duszę w którą zaglądały... czmychnąłem... ale wrócę...

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny i każde słowo...