20 listopada 2012

Dlaczego....?



Poszłam zapytać o komputer do serwisu. Powiedziano mi, że nie jest jeszcze gotowy. Postanowiłam wrócić do domu. Uszłam kilka kroków i zawróciłam...stwierdziłam, ze zrobię sobie spacer i odwiedzę koty na działce.
Przeszłam kilkaset metrów i usłyszałam silny metaliczny huk. Byłam po drugiej stronie ulicy, naprzeciwko marketu. Na stromych metalowych schodach COŚ leżało...
WYGLĄDAŁO JAK ORZEŁ ALBO PTAK Z ROZŁOŻONYMI SKRZYDŁAMI.
Spojrzałam i pomyślałam, że ktoś się pewnie bawi w teatr, ale...
To nie było coś...
To nie był ptak...
TO BYŁ CZŁOWIEK...
Obok stali ludzie...
stali i patrzyli, a człowiek uderzał głową w kant schodów i miał drgawki...
Przebiegłam na drugą stronę ulicy...
Dlaczego ludzie nie wiedzą?
nie potrafią?
nie chcą?
boją się...?
Dlaczego nie próbują pomóc?
Tak niewiele trzeba umieć żeby pomóc choremu na padaczkę w sytuacji kiedy dostaje ataku w takim niebezpiecznym miejscu....
Dlaczego ludzie tylko patrzą????????????????????????????????????????????

6 komentarzy:

  1. ludzie boją się inności - każdej: chorych, biednych, niepełnosprawnych i starych....smutne to i przykre jak mało nas zdaje sobie sprawę ,że nas też może to spotkac...i że warto pomagac...może słowo "warto" źle powiedziane - poprostu trzeba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, ale szkoda, że nikt nie boi się tak samo bogactwa(przecież to niezwyczajne dzisiaj nie boi się inności w strojach, dodatkach, zachowaniu, używkach i nałogach....

      Ten strach przed chorobą i cierpieniem to tylko wymówka, bo bez tej wymówki pewnie byłoby za mało wygodnie. Z innością w innej postaci jest dużo wygodniej, to wtedy nie inność tylko wyróżnienie.... :/

      Usuń
  2. Ten zygzak wcześnie, to miał być smuteczek. Teraz go akcentuję słownie. Bo posmutniałem...

    OdpowiedzUsuń
  3. myślę, że często ludzie zwyczajnie nie wiedzą, co to jest, jak się zachować. Pracowałam z dziećmi niepełnosprawnymi i wydawało mi się, że wszyscy wiedzą co to jest padaczka, ale teraz widzę, że ludzie nie wiedzą kompletnie nic, mają jakieś średniowieczne przekonania, ale to nie ich wina, o tym trzeba uczyć w szkole, a nawet mówić w serialach.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak tez jestem za tym, żeby więcej mówić w szkołach, już od najmłodszych klas :)

      Usuń

dziękuję za odwiedziny i każde słowo...