24 września 2013

Metamorfozy...


"Omnis ars naturae imitatio est - Wszelka sztuka jest naśladowaniem natury." Seneka Młodszy
 
Przepoczwarczenie - metamorfoza mojego podopiecznego. Parę lat temu wraz z koperkiem do ogórków trafiła do mnie gąsienica. 
Gąsienica tak śliczna, że dech mi zaparło, dlatego nie mogłam jej unicestwić. 
Ta gąsienica to prawdziwe dzieło sztuki - dzieło natury więc postanowiłam ją ratować i dać jej szansę na dotrwanie do dojrzałości. 

 Po zasięgnięciu porady na forum entomologicznym przechowałam gąsienicę do wiosny a ona odwdzięczyła mi się wyrastając na pięknego motyla - pazia królowej.... 

[ najpierw się czołgasz, potem pokazujesz rogi,
aż w końcu rozwijasz skrzydła ;)
]


metamorfozy czyli przepoczwarczenie pazia królowej...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny i każde słowo...