16 września 2013

a na razie... na razie fruwają motyle...


" Za pewien czas, gdy któreś z nas
Odejdzie, zapomni, zatrzaśnie,
Zaczną się złe godziny mdłe,
Znikniemy sobie we mgle.

Za pewien czas, gdy któreś z nas
Odejdzie, odfrunie, odpłynie,
Skończy się w nas zielony czas
I zmatowieje ten blask.

A na razie fruwają motyle,
Tyle tego, tamtego też tyle,
A na razie wierzymy w baśnie
I jaśniej, i jaśniej...

A na razie kołyszą nas noce,
A na razie kołyszą nas dni,
Choć już życia, psiamać, popołudnie,
Jest cudnie, jest cudnie.

Za pewien czas, gdy któreś z nas
Odejdzie, zapomni, zatrzaśnie,
Zaczną się złe godziny mdłe,
Znikniemy sobie we mgle.

Za pewien czas, gdy któreś z nas
Zawinie do portu ciemnego,
Zaczną się łzy, lamenty, żal
I zakróluje zła dal.

A na razie fruwają motyle,
Tyle tego, tamtego też tyle,
A na razie wierzymy w baśnie
I jaśniej, i jaśniej...

A na razie kołyszą nas noce,
A na razie kołyszą nas dni,
Choć już życia, psiamać, popołudnie,
Jest cudnie, jest cudnie."


10 komentarzy:

  1. Piękny wiersz... Gdyby nie zdarte gardło, wziąłbym gitarę i ułożył do niego bluesa... Piękne zdjęcie... Piękny jesienny klimat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi zdarte gardło nie przeszkadza.... chrypki ponoć są w modzie więc może się skusisz jednak. Może Twoja wersja będzie ciekawsza jeszcze niż ta już śpiewana przez Rodowicz?
      a tak w ogóle to powiedz mi co jeszcze potrafisz bo z gitarą teraz to mnie kompletnie zaskoczyłeś :)

      Usuń
  2. http://www.youtube.com/watch?v=v-28kf02gRw
    To moja piosenka z czasów studenckich, która pojawiła się nawet w śpiewniku do szkoły podstawowej... Ta wersja jest najbliższa oryginału. Tekst infantylny, ale takie się śpiewało na studenckich rajdach... Po latach pracy pedagogicznej moje struny głosowe powiedziały stop i skupiłem się na dłubaniu w drewnie odstawiając wszystkie inne pasje na bok. Zostało zbyt mało czasu, by się rozdrabniać...

    OdpowiedzUsuń
  3. "1. Zaśpiewam wam balladę,
    Którą przyniósł mi wiatr,
    Ocean ją wyrzucił
    Na brzeg z poszume, fal.

    Ref.: Hej, ludzie, chodźcie tu, zaśpiewam wam,
    Niech znów naleją nam wina pełen dzban.
    Hej, ludzie, wrzućcie grosz do torby mej,
    Niech zabrzmi dalszy ciąg ballady
    Łaj, daj, da...

    2. Jak kiedyś rudy Wiking
    Kamratów zebrał swych
    Długą łódź zbudował,
    I pożeglował w dal.

    3. Płynęli w dal przed siebie,
    Szukając przygód wciąż,
    Aż w końcu zapomnieli
    Gdzie ich rodzinny dom.

    Ref.: Hej, ludzie, chodźcie tu, zaśpiewam wam,
    Niech znów naleją nam wina pełen dzban.
    Hej, ludzie, wrzućcie grosz do torby mej,
    Niech zabrzmi dalszy ciąg ballady
    Łaj, daj, da...

    4. A kiedy chcieli wrócić
    Do fiordów i do żon,
    Nie było już powrotów,
    Najbliżej było dno.

    5. I Ty pamiętaj o tym,
    Gdy zechcesz płynąc w dal:
    Najcięższe są powroty
    Z tych fal pieszczonych przez wiatr."

    No wiesz Ty co?
    tego się nie spodziewałam....
    szczerze mówiąc zazdroszczę Twoim wychowankom chociaż nie wiem czy oni mieli okazje podziwiać Twoje rzeźby, ale na pewno mieli okazję spotkać na swojej drodze wyjątkowego człowieka... a powiem Ci jeszcze, że każde spotkanie z takimi ludźmi, chociaż było ich na mojej drodze niewielu, ale każde odcisnęło piętno w moim życiu i jestem pewna, że na Twoich uczniach też się to dokonało....
    Cieszę się że i ja Ciebie na swojej drodze spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama widzisz, jakie to częstochowskie rymy... Szkoda słów...Było to "opublikowane" w jakimś śpiewniczku studenckim i stamtąd pewnie przedrukowane przez kogoś dalej...Ot, taka ciekawostka i niespodzianka dla mnie. A lata w szkole spędzone uważam za sensownie przeżyte w moim odczuciu. Jak to wyglądało z punktu widzenia moich uczniów - nie mnie oceniać... Dzięki za dobre słowa...W tym blogu jest Twoja twórczość i na niej warto się skupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie oceniam samych rymów tylko całokształt, a treść, wymowa i wykonanie są wystarczająco urzekające. Moja twórczość natomiast istnieje tylko dzięki temu co spotykam na swojej drodze więc skupiam się na wszystkim co mnie na niej zatrzyma :)

      Usuń
  5. Wydaje mi się, że słyszę tę tę szantę. Taka sugestywna i melodyczna...
    Pozdrowienia dla Was obojga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Coby.... posłuchać jej możesz naprawdę korzystając z linku jaki Satyrek zamieścił trochę wyżej. warto bo wykonanie urzeka

      Usuń
  6. Piękny wiersz i ilustracja do niego :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny i każde słowo...